+45 38 88 28 46 info@idraetsskolen.net

Information til nye elever

Skolestart mandag d. 19. august 2024 klokken 9:00 – 14:00. Vi holder velkomstmøde for alle elever sammen med deres pårørende/pædagoger tirsdag den 20. august kl. 19:00 – 21:00. Mød skolens undervisere og ansatte, og hør mere om det kommende skoleårs fag og aktiviteter.

Årgang 2024-25

Kære alle ansøgere: 1000 tak til alle Jer der har vist interesse for at gå på Idrætsskolen. Vi har modtaget rigtig mange ansøgninger, og har i uge 10 udsendt svar til alle ansøgere. Desværre bliver vi også nødt til at give afslag til nogle, da det ikke er muligt for os at optage alle ansøgere. Alle der bliver optaget, kan ved at klikke herunder læse optagelsesbrevet:

Download hele optagelsesbrevet her !

Udfyldelse af informationsskema

For de elever, der er blevet optaget, er det vigtigt at du udfylder vores informationsskema senest 15. maj. Du finder skemaet her.

Her skal du udfylde skemaet med kontaktoplysninger, informationer om medicin eller andre helbredsmæssige oplysninger, samtykkeerklæring til brug af billedmateriale, tilmeldelse til arrangementer, kørsel til Lavuk og godkendelse af vores datapolitik.

Deltagerbetaling

Der er en frivillig deltagerbetaling for de elever, der ønsker at få Idrætsskolens træningsdragt, t-shirt og shorts med dit navn og Idrætsskolens logo på, samt frokost hver dag i et skoleår. Idrætstøjet koster 1000,-kr, og frokost i et år 3000,-kr. Du skal give besked  til os inden 15. maj, om du ønsker idrætstøj/frokost eller ej, på vedlagte tilmeldingsblanket. Betaling af dette deltagergebyr på i alt 4.000 kr. bedes overført til skolens bankkonto i Danske Bank:

3129 – 1197355 senest 1. september 2024. Husk at mærke betalingen med elevens navn.

Betalingen dækker blandt andet frokost, brød og frugt hver dag, samt det træningstøj du får udleveret første skoledag. Derudover skal du regne med at betale ca. 1500 kr. for deltagelse i en evt. studietur, hvis du ønsker at deltage på denne. Mere information om dette på velkomstmødet til august.

Vi opkræver evt. ekstra betaling i forbindelse med evt. ture og idrætsstævner, som nævnt ca. 1.500 kr. for studieturen, og ca. 1000 kr. for Specialskolernes Landsidrætsstævne eller Special Olympics, i de skoleår hvor vi deltager i de nævnte stævner – og såfremt du ønsker at deltage – det er frivilligt ! Derudover kan der evt. blive tale om deltagerbetaling for julefrokost, elevfest og lignende.

Kørsel med Skovlunde busser

Elever der behøver kørsel med Skovlunde busser vil senere få tilsendt en tidsplan over, hvornår man vil blive hentet om morgenen.. Alle elever der ønsker kørsel, skal visiteres til dette gennem jeres egen sagsbehandler/kommune, dette gælder også elever fra København. Hvis du er fra en kommune uden for København, er det normalt din hjemkommune, der betaler for din kørsel

De der ønsker kørsel fra Idrætsskolen til Lavuk om eftermiddagen, skal selv aftale dette direkte med Lavuk.

Skal du ikke skal køre med Skovlunde busser, opfordrer vi jer til selv at finde ud af, hvordan I bedst kommer til/fra Idrætsskolen, f.eks. via Rejseplanen.

Offentlig transport samt kørsel til/fra Idrætsskolen

Vi ligger i Grøndal MultiCenter på 1. sal., Hvidkildevej 64, 2400 København NV. Idrætsskolens indgang ligger på modsatte side af Grøndal MultiCenters hovedindgang, hvor der også er indgang til centrets bowlinghal (Ved 300 meter mærket på den blå linje rundt om Grøndal MultiCenter), ved den store parkeringsplads ved fodboldbanen. Indkørsel fra Hulgårdsvej.

Du kan også vælge at køre til Hulgårdsvej nr. 96, 2400 København NV, hvorfra du skal køre ind på den store parkeringsplads på den modsatte side af vejen. Derefter op langs Grøndal Multi Center til fodboldbanen for enden af parkeringspladsen, hvor Idrætsskolens høje grønne skilt er lige efter Bowling-indgangen på venstre hånd. Hvis du ikke kan finde os, er vores tlf. nr. 38 88 28 46.

Se kortet under menuen “kontakt”. Busser der kører i nærheden af Idrætsskolen er: 2A, 5A, 12, 13, 21, 68, 250S og 350S. Nærmeste S togs stationer er Fuglebakken, Grøndal og Flintholm station. Fra sidstnævnte station kører også metro.

Find den nemmeste vej på rejseplanen.dk

DOWNLOAD BROCHURE

Vil du gerne læse vores brochure, kan du downloade den lige her

l

Ansøg online

Ansøg om optagelse via vores online
ansøgningsskema lige her. Det er nemt!

Download ansøgningsskema

Hvis du foretrækker at udfylde ansøgningen i fysisk form, så download den her

idrætsskolen logo

Forstander: info@idraetsskolen.net