SENESTE NYT FRA IDRÆTSSKOLEN

Referat fra fælles bestyrelsesmøde mandag 23. september 2024

sep 24, 2024

Formøde for bestyrelsen 17.30-18.00

Tilstede: Jørn Jensen, Jens Boe Nielsen, Dorte Mørk, Camilla Draiby, Anders Nielsen, Frederik Bille Bergholdt, Rasmus Hansen, Martin Højland og Søren Stenkilde samt hele lærergruppen undtagen Amanda.

Afbud fra: Gert Thomsen, Laura Staun Valentiner, Amanda My Madsen og Anna Thiele

1. Generel information om skoleåret – årskalender, årsarbejdstid, koordinatorer, temaplan og teamfordeling vedr. 2024-25 til orientering – som blev godkendt/taget til efterretning.
  • Elever: Frederik fortalte om elevrådet, om de 4 teams (nord, syd, øst og vest), om grundforløbet med boldbasis, sejltur, orienteringsløb og fitness, om introturen til H.C. Hansen-gården i Boserup, om Strandparkløbet samt periode 2 med maritimt friluftsliv, kroppen i centrum, fodbold og cykling.
  • Lærere: Cecilie fortalte om, at lærergruppen synes det har været/er svært m.h.t. udbud.
  • Ledelse: Søren fortalte om markedsføringen, der tilpasses evt. udbudsvilkår, samt om den manglende overenskomst hos Uddannelsesforbundet.
  • Bestyrelse: Jørn fortalte om den nye organisation i Socialforvaltningen, og Jens Boe fortalte om deltagelsen i de Paralympiske Lege. Laura Staun Valentiner har meddelt, at hun trækker sig fra bestyrelsen.
  1. Økonomisk status p.t. – vi har som sædvanligt en fin økonomi, vi har modtaget næsten alle årets tilskud, og forventer at 2024 vil ende med et pænt overskud.
  2. Udbud – det offentliggjorte udbud blev debatteret, men da udbuddet er en konkurrencesituation, og vi derudover er pålagt tavshedspligt, er der ikke yderlige referat om dette emne.
  3. Fælles debat: Selvejende institution/frihed – blev blot læst som baggrundsinformation.
  4. Åben debat/ordet frit – vi besluttede at bestyrelsen sender et brev til Kultur- og Fritidsborgmesteren vedr. vores tilskud, husleje samt brugerbetaling i GMC.
  5. Personaleorientering – uden for referat
  6. Evt. – ingen emner