Skemaer

Se årsplanen her, og dit aktuelle skema længere nede på siden:

Som elev på Idrætsskolen har du medbestemmelse over hvilke hold du ønsker at være på. Hver periode varer typisk 4 – 6 uger, og vi har altid 3-4 hold på samme tid. Sammen med din kontaktlærer, finder I ud af hvilke hold der passer bedst til dig.

Holdfordeling i periode 7:

Ved at klikke herunder kan I se holdfordeling for periode 7: Mandag den 11. marts – fredag den 12. april 2024.

opvarmning

Periode 7; mandag den 11. marts til fredag den 12. april, 2024.

Kære Debora, Lotfi, Lillian, Tina, Frederik B, Anna I, Lundgren, Shawn, Camilla, Niclas og Stephanie.

I gymnastik skal vi:

•  udvikle de motoriske basisfærdigheder
  •  kunne udføre konkrete spring, momenter og øvelser
  •  stifte bekendtskab med et håndredskab
  •  tilegne sig større kropsbevidsthed og bedre kropsbeherskelse.
  •  udføre balancer og krydsfunktioner.
  •  arbejde med det æstetiske udtryk.

Hvordan arbejder vi med det:

• forskellige former for gang, løb og spring. Herunder forskellige momenter som ruller, balancer, håndstand og hovedstand.
  • spænding og afspænding.
  • simple balancer og krydsfunktioner.
  • grundlæggende gymnastiske færdigheder som afsæt, svæv, landing, rulning, spring og vægtoverføring.
  • Arbejde med håndredskabet vimpel
  • kontrasten mellem det eksplosive og det yndefulde.
  • balance/ubalance og evnen til at orientere sig uanset kroppens (horisontale/vertikale) placering i rummet.

Vi glæder os til gymnastik med jer!

Mange hilsner Jeppe, Martin og Tobias.

fitnessdans

Periode 7; mandag den 11. marts til fredag den 12. april, 2024.

Kære Kisum, Sammy, August, Sara T, Sari, Asger, Tobias, Christian B, Andreas R, Magnus, Anna T, Christian VP, Tim, Victor, Jacob, Inger og Christopher

I den kommende periode skal I arbejde med basketball

I Basketball skal vi udvikle jeres kendskab til basketballspillet med særligt fokus på håndtering af bolden og det at bevæge sig såvel med som uden bold. Vi laver forskellige øvelser, så fortroligheden med bolden øges, og der bliver øvet driblinger og afleveringer og selvfølgelig skudt en masse på kurv. Det legende element har stor betydning og bliver vægtet gennem bl.a. handlebaner og show-prægede, alternative afslutningsformer på kurven.

Desuden arbejder vi med udvikling af sociale og psykiske kompetencer i forhold til tålmodighed, rummelighed, samarbejde, tolerance og troen på sig selv igennem begreber som fairplay, holdånd og aktiv deltagelse.

Vi glæder os,

Tonni, Megi og Daniele

Periode 7; mandag den 11. marts til fredag den 12. april, 2024.

Kære Hiba, Lisa, Emil, Lars, Amin, Elisa, Oskar, Simone, Michael, Morten R, Marianne og John.

I er Versus vil vi arbejde både ude og inde med aktiviteter og opgaver hvor vi konkurrerer med og mod hinanden: måske har du set Versus i TV. Opgaverne og udfordringerne er mange og forskellige. Det hele skal skubbe til nysgerrighed, retfærdighedssans, opgaveforståelse og kampgejst.

Versus og gl. lege handler om fællesskab og vi skal sammen finde på nye lege.

Hver dag vil vi lave vores styrketræning og HIT løb

Mange hilsner Jette, Rasmus og Tina

Slagbold

Kære Brinck, Amy, Andreas T, Karl-Johan, Mathias, Stine, Anders, Morten H., Asta, Gunder og Philip.

I faget ”Slagbold” vil du blive introduceret til forskellige ketchersport; badminton, padeltennis, skumtennis og pickleball.

Der vil blive arbejdet med teknisk og taktisk træning, ligesom vi vil have fokus på bevægelighed og placering. Vi skal arbejde individuelt, med særligt fokus på DIG, og vi kommer også til at spille med makkere.

Vi fordyber os i mange forskellige øvelser, og vi spiller masser af kampe. Hver dag arbejder vi også med opvarmning og styrketræning.

I ”Slagbold” får du trænet din øje-hånd koordination, timing og koncentration. Og så er ”Slagbold” garanti for sved på panden!

Mange hilsner Amanda og Mads