Tøj & skoliste

Når du begynder på Idrætsskolen skal du dyrke idræt hver dag, og det betyder naturligvis at du skal have noget godt og behageligt tøj at bevæge dig i. Dit tøj bliver vasket og opbevaret her på Idrætsskolen, så det er derfor også vigtigt at der er navn i alt dit tøj!

Det skal du have med

• En stor sportstaske, min. 30 liter
  • Løbesko til udendørs brug
  • Et par allround indendørssko
  • T-shirts
  • 1 træningsdragt
  • 1 par løbebukser
  • 1 par cykelshorts
  • 2 par shorts/korte bukser
  • 1 par badebukser/badedragt
  • Til pigerne: 2 gode sports bh’er
  • 3 håndklæder
  • 5 par rene underbukser – hver mandag!
  • Sæbe/shampoo/deo/børste/kam
  • 1 hue & et par luffer/vanter
  • Regntøj

Vejledning om sko

Til indendørs brug er det vigtigt, at skoene har stødabsorbering i hælen og gerne i forfoden. Modeller beregnet til volleyball, squash og “allround indoor” anbefales. Til udendørs brug skal du have nogle gode løbesko. Løbeskoene skal have stødabsorbering i både hæl og forfod.

Ved god stødabsorbering nedsættes den belastning knæ, ryg og andre led udsættes for ved løb og anden aktivitet. Køb helst skoene i en sportsbutik, så du er sikker på at have prøvet dem inden skolestart. Flere sportsbutikker tilbyder i øvrigt en hurtig og gratis test af foden, så de bedre kan vejlede ved skokøbet. Som tommelfingerregel skal man regne med, at gode sko koster fra ca. 700,00 kr. med mindre man selvfølgelig finder et godt udsalgstilbud.